INFORME DE APLICACIÓN DE UNA ACTIVIDAD USANDO TIC
Estimados profesores: Con este formato de reporte de aplicación de su actividad, completamos una de las tareas fundamentales del diplomado. Como lo hemos mencionado en otros espacios, su experiencia práctica es la culminación de todas las actividades que ustedes desarrollaron a lo largo de estos meses. Para DGTIC es fundamental contar con esta información, pues a través de ella conservaremos testimonios y datos relevantes para evaluar este proyecto. Agradecemos el tiempo que dediquen al llenado de este documento, el cual no solamente sirve para evaluar una parte importante del proyecto, sino también nos permite contar con información fundamental no sólo para DGTIC, sino para la UNAM.
Nombre del profesor: Luz Elena Herminia Garrido González
Asignatura: inglés II
Sede: CCH Azcapotzalco
Grupo(s) con los que trabajó (indique la clave del grupo): 268A y 272A
Número de alumnos por grupo: 18 y 21
Título de la o las actividades que aplicó con sus alumnos:
Uso de presente simple y presente continuo
Para cada una de las actividades aplicadas conteste lo siguiente:
1. ¿Cuántas sesiones de trabajo en clase requirió para llevar a cabo la actividad? (Indique también las horas). 3 sesiones, 3 horas y 45 minutos aproximadamente.
2. ¿Cuánto tiempo de trabajo extraclase se requirió por parte de los alumnos?
Alrededor de 3 horas para las actividades en Moodle, pero no puedo determinar el tiempo de elaboración de video y subida a you tube pues algunos alumnos nunca lo habían hecho y otros ya sabían como.
3. Señale en qué espacios realizó el trabajo con TIC:
( ) En el aula de cómputo.
(√ ) En el salón de clase con la computadora del maestro.
( √ ) En el aula Telmex.
( ) En el salón de clase con computadoras del plantel.
( ) En el salón de clase con computadoras de los alumnos.
( ) Los alumnos realizaron la parte de tecnología fuera del aula.
(√ ) Otros. Especifique: los alumnos efectuaron la consulta de internet en casa o en café internet.
4. Indique las herramientas de TIC que fueron necesarias para la realización de la actividad.
Consulta en internet de biblioteca digital; foro, video, wiki y questionnaire
5. ¿Tuvo alguna dificultad para la realización de la actividad? En caso afirmativo, indique cuál.
Los alumnos no encontraban la manera de subir su video a Moodle sin embargo algunos lo subieron al foro y otros lo enviaron a mi correo de gmail.
6. Indique cuáles fueron los productos realizados por los alumnos usando herramientas TIC. Por ejemplo: un tríptico elaborado con el procesador de texto, un blog, una tabla comparativa.
Ø Abrieron un archivo de datos y lo subieron corregido, proponiendo presentación, fuente y formato.
Ø Abundante participación en el foro mismo que parece disfrutaron mucho.
Ø Elaboración del video y
Ø Eevaluación final (questionnaire).
7. ¿Sus alumnos tenían conocimiento en el uso de las herramientas tecnológicas que se utilizaron en la actividad? En caso de que no lo tuvieran, explique cómo resolvió esta limitación.
Ninguno había consultado una biblioteca digital, ni participado en un foro, pero lo que más dudas generó –para algunos de ellos- fue subir su video a you tuve; a dos equipos les expliqué con una computadora personal y otro equipo tuvo problemas de formato (por lo que no podía abrirse el video) pero un compañero me ayudó al notar esa situación, por lo que se pidió a las muchachas que lo guardaran con otro nombre pero cuidando la extensión.
8. ¿Considera que la enseñanza de los contenidos de su asignatura se vio enriquecida al integrar las TIC?
Sí. ¿Por qué?
Me parece que esta nueva experiencia debe evaluarse, ir más allá de pilotear, pero sobre todo me planteo cual será la idea final de los alumnos; debido a que ya estaba por finalizar el curso, no hubo forma de comentar más a fondo, aunque algunos fueron a decirme que ya habían terminado los ejercicios y subido su video de lo cual se mostraban contentos y hasta orgullosos
No. ¿Por qué?
9. Describa los criterios que utilizó para evaluar la actividad. Si utilizó un cuestionario, examen y/o rúbrica, hay que incluirlo en un archivo adjunto.
Hay una rúbrica para el reporte de biblioteca digital; para la lista/ archivo que subieron utilicé el mensaje que proporciona el recurso en sí ya que de esta forma pude hacer un comentario individual; al elaborar el questionaire utilice la escala que propone Moodle y el video contaba si estaba en you tuve.
10. Adjunte a este informe ejemplos en versión electrónica de los productos elaborados por los alumnos usando alguna TIC.
Nota: Explique por qué eligió cada uno de los ejemplos que anexa. Incluya muestras de alumnos diferentes.
La elección fue al azar; de la primera actividad hay 6 tareas, de la lista de adverbios hay 16 tareas; en el foro hay 17 participaciones, en la actividad llamada Arma tu concepto hay 11 tareas y de los videos rescatables hay 5 equipos que lo hicieron bien, pero elegí el primero que llegó.
· Si se trata de algún producto realizado en Internet, comparta las direcciones WEB donde se pueden observar.
· En caso de tratarse de un espacio que requiere inscripción, como un Facebook, Google Doc o un curso en plataforma, le pedimos que envíe invitación al asesor y al responsable de su plantel para que puedan acceder a los materiales.
Video de ingles del equipo: Mónica Romero, Elioenai Vázquez y Ana Navarrete - miércoles, 11 de mayo de 2011, 11:59
Education
ResponderEliminarEinstein's parents were secular, middle-class Jews. He had one sister, Maja, born two years after Albert.
Einstein would write that two “wonders” deeply affected his early years. The first was his encounter with a compass at age five. He was mystified that invisible forces could deflect the needle. This would lead to a lifelong fascination with invisible forces. The second wonder came at age 12 when he discovered a book of geometry, which he devoured, calling it his “sacred little geometry book.”
Einstein became deeply religious at age 12, This began to change, however, after he read science books that contradicted his religious beliefs. This challenge to established authority left a deep and lasting impression. At the Luitpold Gymnasium, Einstein often felt out of place and victimized by a Prussian-style educational system that seemed to stifle originality and creativity. One teacher even told him that he would never amount to anything.
Yet another important influence on Einstein was a young medical student, Max Talmud Talmud became an informal tutor, introducing Einstein to higher mathematics and philosophy. A pivotal turning point occurred when Einstein was 16. Talmud had earlier introduced him to a children's science series by Aaron Bernstein, Naturwissenschaftliche Volksbucher (1867–68; Popular Books on Physical Science), in which the author imagined riding alongside electricity that was traveling inside a telegraph wire. Einstein then asked himself the question that would dominate his thinking for the next 10 years: What would a light beam look like if you could run alongside it? If light were a wave, then the light beam should appear stationary, like a frozen wave. Even as a child, though, he knew that stationary light waves had never been seen, so there was a paradox. Einstein also wrote his first “scientific paper” at that time (“The Investigation of the State of Aether in Magnetic Fields”).
Einstein's education was disrupted by his father's repeated failures at business. In 1894, after his company failed to get an important contract to electrify the city of Munich, Hermann Einstein moved to Milan, Italy, to work with a relative. Einstein was left at a boarding house in Munich and expected to finish his education
(born March 14, 1879, Ulm, Württemberg, Ger.—died April 18, 1955, Princeton, N.J., U.S.) German-born physicist who developed the special and general theories of relativity and won the Nobel Prize for Physics in 1921 for his explanation of the photoelectric effect.
In 1905, he published his theory of special relativity.
in 1921 won the Nobel Prize in Physics
1932, the scientist left Germany to the United States,
1879 1955
Nazism
World War II
maestra Aranza no puede subir su trabajo, estuvimos intentando subirlo con su cuenta y con la mia pero no se pudo preguntamos que por que no se podia y nos dijero que es un error en el blog
ResponderEliminarAtte: Vero&Aranza 372-A
Y si si se pude subir este comentario entonces Ara esta muuuy salada
SIR ISACC NEWTON
ResponderEliminarIsaac Newton was born on what is retroactively considered 4 January 1643 [OS: 25 December 1642] at Woolsthorpe Manor in Woolsthorpe-by-Colsterworth, a hamlet in the county of Lincolnshire. At the time of Newton's birth, England had not adopted the Gregorian calendar and therefore his date of birth was recorded as Christmas Day, 25 December 1642. Newton was born three months after the death of his father, a prosperous farmer also named Isaac Newton. Born prematurely, he was a small child; his mother Hannah Ayscough reportedly said that he could have fit inside a quart mug (≈ 1.1 litres). When Newton was three, his mother remarried and went to live with her new husband, the Reverend Barnabus Smith, leaving her son in the care of his maternal grandmother, Margery Ayscough. The young Isaac disliked his stepfather and held some enmity towards his mother for marrying him, as revealed by this entry in a list of sins committed up to the age of 19: "Threatening my father and mother Smith to burn them and the house over them."[8] While Newton was once engaged in his late teens to a Miss Storey, he never married, being highly engrossed in his studies and work.[9][10][11]
Newton in a 1702 portrait by Godfrey Kneller
Isaac Newton (Bolton, Sarah K. Famous Men of Science. NY: Thomas Y. Crowell & Co., 1889)
From the age of about twelve until he was seventeen, Newton was educated at The King's School, Grantham (where his alleged signature can still be seen upon a library window sill). He was removed from school, and by October 1659, he was to be found at Woolsthorpe-by-Colsterworth, where his mother, widowed by now for a second time, attempted to make a farmer of him. He hated farming. Henry Stokes, master at the King's School, persuaded his mother to send him back to school so that he might complete his education. Motivated partly by a desire for revenge against a schoolyard bully, he became the top-ranked student.[13] The Cambridge psychologist Simon Baron-Cohen considers it "fairly certain" that Newton suffered from Asperger syndrome.[14]
In June 1661, he was admitted to Trinity College, Cambridge as a sizar – a sort of work-study role.[15] At that time, the college's teachings were based on those of Aristotle, but Newton preferred to read the more advanced ideas of modern philosophers, such as Descartes, and of astronomers such as Copernicus, Galileo, and Kepler. In 1665, he discovered the generalised binomial theorem and began to develop a mathematical theory that later became infinitesimal calculus. Soon after Newton had obtained his degree in August 1665, the university temporarily closed as a precaution against the Great Plague. Although he had been undistinguished as a Cambridge student,[16] Newton's private studies at his home in Woolsthorpe over the subsequent two years saw the development of his theories on calculus, optics and the law of gravitation. In 1667, he returned to Cambridge as a fellow of Trinity.[17] Fellows were required to become ordained priests, something Newton desired to avoid due to his unorthodox views. Luckily for Newton, there was no specific deadline for ordination and it could be postponed indefinitely. The problem became more severe later when Newton was elected for the prestigious Lucasian Chair. For such a significant appointment, ordaining normally could not be dodged. Nevertheless, Newton managed to avoid it by means of a special permission from Charles II (see "Middle years" section below).
Subias Ordoñez Aranza Itzel 372A
mis soy aranza tuve k subir mi trabajo en el bolg de Vero por k no se puede pero el mio es el de newton
ResponderEliminarIsaac Newton
ResponderEliminarchronology
1642 Born in Woolsthorpe, England.
1661 Enters Trinity College, Cambridge.
1666 First ideas about the law of universal gravitation, raised by the contemplation of the fall of apples, according to the famous anecdote.
1669 Isaac Barrow succeeds as a math teacher.
Write Method 1671 fluxions and infinite series.
1675 Reading at the Royal Society of hypotheses to explain the properties of light.
1687 First edition of the Mathematical Principles of natural philosophy, which sets out the three fundamental laws of physics and the law of universal gravitation.
1688 Elected Member of Parliament, representing the University of Cambridge.
1699 Appointed director of the Mint.
1703 Elected president of the Royal Society, a position he held until his death.
1704 is published the first edition of the Opticks, or Treatise of the reflections, refractions, inflections and colors of light.
1705 Awarded a knighthood.
1713 Second edition of the Principia.
1718 Second edition of the Opticks.
1727 Dies in London.
Subias Ordoñez Aranza 372-A